Powiadomienia SMS
Sposób na lepszą komunikację z pacjentami
Pacjent zapomina o wizycie? Wyślij mu SMS! Dzięki przypomnieniom zmniejszysz liczbę niezrealizowanych wizyt, zaoszczędzisz czas i pieniądze. To również element marketingu placówki, który podniesie poziom lojalności pacjentów.
Co zyskasz, wykorzystując powiadomienia SMS w swojej placówce?
- Automatycznie przypomnienia - przypomnienie o wizycie lub jej odwołanie są istotnymi informacjami dla pacjenta. Dzięki wiadomościom SMS możesz przekazać taką informację dużo szybciej, w porównaniu do komunikacji tradycyjnej. Data i godzina wizyty jest pobierana bezpośrednio z terminarza lekarza, co sprawia, że przy wprowadzaniu zmian, pacjent jest od razu o nich informowany.
- Obowiązkowe potwierdzenia wizyt - aby jeszcze efektywniej wykorzystać opcję przypomnień, możesz wprowadzić obowiązkowe potwierdzenia wizyty przez pacjenta, za pośrednictwem SMS. Takie potwierdzenie będzie od razu widoczne w systemie, dzięki czemu z pewnością nie zostanie przeoczone. Pacjent może również wysłać SMS z informacją o odwołaniu wizyty.
- Sprawniejsza obsługa pacjentów - powiadomienia SMS ułatwią organizację pracy w rejestracji. Żeby odwołać wizyty, wystarczy wysłać do wybranej grupy pacjentów wiadomość SMS. Dzięki temu pracownik rejestracji nie musi już dzwonić do każdego z pacjentów z osobna i może poświęcić więcej czasu pacjentom, znajdującym się w placówce. Martwisz się o skomplikowane sprawy technicznie? Zupełnie niepotrzebnie. Przypisanie numeru telefonu pacjentowi przebiega sprawnie i zajmuje kilka chwil.
- Oszczędność kosztów - przypomnienia SMS zmniejszą koszty związane z odwoływaniem wizyt, ponieważ zwiększy się szansa, że pacjent pojawi się na wizycie. Dzięki przypomnieniu, pacjent może odwołać wizytę znacznie wcześniej a placówka przyjąć na jego miejsce innego pacjenta.
- Wygoda dla pacjenta - przypomnienia SMS to też krok do lepszego kontaktu z pacjentami. Zyskają one aprobatę, szczególnie ze strony zapominalskich pacjentów, którzy w natłoku codziennych spraw mogą zapomnieć o wizycie. Zapewnią też poczucie bezpieczeństwa, ponieważ pacjent będzie wiedział, że placówka przypomni mu o terminie wizyty.
- Promocja placówki - wysyłanie informacji o nowościach i promocjach za pomocą SMS, to dodatkowy element marketingu placówki. Co ważne, powiadomieniami możesz objąć konkretną grupę pacjentów np. korzystających z usług komercyjnych. Takie rozwiązanie sprawia, że pacjent poczuje się ważny i wyróżniony, co z kolei zwiększy jego lojalność.
- Prosta obsługa - usługa jest zintegrowana z KS-SOMED. Jedyne co musisz zrobić, by wysłać wiadomość do pacjenta, to podać nam jego numer telefonu i treść informacji. Resztę zrobimy za Ciebie!
O czym możesz poinformować swoich pacjentów?
- Termin wizyty - dzięki przypomnieniom zmniejszy się liczba niezrealizowanych wizyt, a więc oszczędzasz czas i pieniądze.
- Nowe usługi, promocje - powiadomienia SMS to dodatkowy element marketingu placówki. Możesz informować pacjentów o promocjach i nowych usługach w placówce.
- Wyniki badań - masz też możliwość powiadamiania o dostępności wyników badań.
- Programy zdrowotne - możesz zapraszać pacjentów na badania, w ramach realizacji programów zdrowotnych.
- Szczepienia - masz możliwość wysyłania powiadomień o szczepieniach obowiązkowych i zalecanych.
Możesz także tworzyć własne szablony powiadomień - o dowolnej treści, by jeszcze lepiej dostosować wiadomości do potrzeb swoich pacjentów.
Chcesz przetestować usługę?
W ramach współpracy z OSOZ każda placówka medyczna może już teraz przetestować usługę. Na dobry początek otrzymałeś testowy pakiet SMS. Jest on dla Ciebie dostępny po włączeniu usługi w Serwisie Świadczeniodawcy.
Jak nawiązać współpracę?
Jeśli jesteś zainteresowany nawiązaniem współpracy, skontaktuj się z naszym konsultantem pod numerem telefonu 32 609 12 61, wyślij zapytanie na adres e-mail kontakt@osoz.pl lub poproś o kontakt z konsultantem OSOZ.