Bezpieczeństwo Danych Osobowych RODO
Bezpieczeństwo Danych Osobowych RODO to kompleksowe rozwiązanie, które wspomaga realizowanie procesów obejmujących ochronę danych osobowych w placówkach opieki zdrowotnej. Rozwiązanie ma na celu ułatwienie osiągnięcie zgodności z wymogami prawa i zostało przygotowane oraz będzie rozwijane w kontekście wymagań rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. dotyczącego ochrony danych osobowych (RODO).
BDO RODO wspomaga proces analizy ryzyka związanego z przetwarzaniem danych osobowych, co ułatwia dobór adekwatnych zabezpieczeń technicznych i organizacyjnych, zapewniających utrzymanie wymaganego poziomu bezpieczeństwa danych osobowych.
W ramach rozwiązania tworzona jest dokumentacja dotycząca bezpieczeństwa danych osobowych, obejmująca procesy i procedury związane z przetwarzaniem danych osobowych. Pozwala to uporządkować i zabezpieczyć proces przetwarzania danych w organizacji.
Przewaga rozwiązania
Największą zaletą BDO RODO jest integracja z systemami informatycznymi produkcji KAMSOFT S.A. (KS-SOMED, KS-PPS, KS-AOW), dedykowanymi do wspomagania procesu obsługi danej placówki. Dzięki temu możliwe jest między innymi kontekstowe/dziedzinowe wsparcie w procesie analizy ryzyk, związanych z przetwarzaniem danych osobowych, automatyczne generowanie niezbędnych dokumentów (upoważnień) oraz ciągłe monitorowanie aktualnego poziomu bezpieczeństwa. Wszystkie informacje przechowywane są wyłącznie w lokalnej bazie danych i nie są przesyłane poza placówkę.
Dokumentacja bezpieczeństwa danych osobowych, przygotowana w ramach KS-BDO RODO, jest dostosowana do specyfiki branży, w której funkcjonuje placówka, a dzięki udostępnieniu szczegółowej ankiety, uwzględnia sytuację konkretnego podmiotu.
Korzyści wdrożenia
- Wsparcie w przeprowadzeniu analizy ryzyka – element wymagany w związku z RODO.
- Ankieta umożliwiająca ocenę indywidualnej sytuacji podmiotu w obszarze wykorzystywania danych osobowych.
- Wbudowane rejestry pozwalające dokumentować czynności związane z przetwarzaniem danych osobowych.
- Wzorce dokumentów wykorzystywanych w procesach przetwarzania danych osobowych.
- Wskaźnik poziomu wdrożenia rekomendowanych zabezpieczeń.
- Wbudowane mechanizmy aktualizacji dokumentacji w obszarze wynikającym ze zmian personalnych.
Jak nawiązać współpracę?
Jeśli jesteś zainteresowany nawiązaniem współpracy, skontaktuj się z naszym konsultantem pod numerem telefonu 32 609 12 61, wyślij zapytanie na adres e-mail kontakt@osoz.pl lub poproś o kontakt z konsultantem OSOZ.